tiistai 17. tammikuuta 2017

Pitkästä aikaa kuuulumisia!!!

Joopa, onko pikkusen tämäkin jäänyt...mutta nyt pikku hiljaa heräillään allekirjoittaneen rakkaus hurmiosta ja ruvetaan ihan tosissaan touhuumaan nuiden karvasten kanssa.

Lauman kokoonpano on muuttunut hieman. Fleuri ei asu enään meillä, se yhdellä hoito reissulla "unohtu" tuttava paris kunnalle ja ne rakastui siihen ihan täysin, eikä mulla ollut enään sydäntä sitä heiltä viedä. Mä kyllä edelleen huollan Ähvän turkin ja näemme sitä paaaaljon!
Riesu, Voro ja Olli toki edelleen kuviossa mukana, enkä niitä ees oikein hoitoon anna :D Mutta suurin muutos ja joillekkin hämmennystä aiheutti mun pitkä aikaisen haaveen toteutus, mulla on mun elämäni ensimmäinen ihka ikioma tanskandoggi <3 Ja tästä nyt sit tähän enemmän.

Eli jos mut on tuntenut tuolta 13-15.vuotiaasta, niin tietää että oon haaveillu kaukaa dogeista tai 15.v ilmotin äitille että jos saan tosi tosi paljon rippi rahoja niin ostan oman dogin, mutta eipä niitä tullut kuin yhden kännykän verran :D Ja sitten dogin hankkimis vauhtia on hidastanut Timo, sen mielestä doggi on aina ollut maailman tyhmin koira rotu ja se oli sellai ihan nounou rotu, mutta allekirjoittanut vaihto miestä tuossa viime vuoden alussa (kirjotan ehkä jos jaksan niin perhe blogiin tästä enempi). Ja meidän lauman iskä-Jari OLI kissaihmisiä kunnes sen elämään tuli Oliver, ja se tajuskin olevansa koira ihminen :D
Mä kuumeisesti etsin meille berni tyttöä, mutta huomasin että nyt ei puhuta enää berni tyttö kuumeesta vaan pentu kuumeesta, kun ihan joka rotuinen pentu aiheutti AWWWW ilmiön ja tuntui että mä olisin jo kelpuuttanut ihan mistä yhdistelmästä tahansa berni tytön, ilman mitään järjen hiventä. Ja rupesin Jarille puhumaan mun doggi unelmasta, Jarilla oli hieman vääristynyt käsitys alkuun dogista, se ajatteli että se olisi samantyyppinen kuin esim. dopperi, rotikka etc, eikä niin lapsi perheeseen soveltuva, mä sitten eka kerroin kaiken mitä itse tiesin dogeista ja lisäksi lueskelimme netistä rodun luonteesta vielä tarkemmin. Ja lisäksi kävimme yhdellä tutulla tutustumassa doggeihin, ja Jari tykästyi rotuun. Ja niin ruvettiinkin kyttäilemään syntyneitä ja syntyviä pentueita, eka mietimme tiikeriä mutta aika pian värilläkän ei enään ollut väliä (nuoruuden haave oli harlekiini). Ja sittenhän mä bongasin viikkoa aikasemmin syntyneen mustan pentueen suhteellisen läheltä meitä, ja tollaisen 1h puhelun jälkeen sovimme Maaritin (Happy Harlekin's kennel) kanssa että yksi tyttö pentu olisi alustavasti varattu meille.
Kävimme ekan kerran katsomassa pentuja niiden ollessa 4vk, ja silloin jo valitsimme meidän Irman <3
Irma on nyt lauantaina 5kk, ja se on jalkavadinosaurusterorristi, jota lauman urokset ei aina arvosta, varsinkaan Voro...eikä kyllä aina iskäkän :D Mutta mä oon niin rakastunut, Irma on äitin oma "pikku" prinsessa <3 Ei en ole sitä pilalle paaponut (vaikka musta se mahtuis ihan hyvin meidän väliin nukkumaan), ja kyllä mullakin hymy hyytyy välillä. Mutta kyllä se on ollut kaikkien näiden vuosien odotusten arvoinen! <3 Irman kanssa tulla ainakin harrastamaan näyttelyitä, muuta en uskalla luvata....se kun ei todellakaan ole yhtään miellyttämisen haluinen eikä se viitti ees ruuan takia vaivautua, se on vähän kun Riesu mutta vitusti paljon isommassa koossa! Mitä nyt olen katsellut itse nuita dogei, niin aika pirun lupaava rinsessa tuo on! Ja nyt olisikin tarkoitus aloittaa teho treeni nly varten! Kuvia on vähän, koska kaikki kuvat on puhelimella otettuja, ja laatu paskaa, minä menetin kennelOrjan jyväskylään, niin ei enään saa kuvii pyäääh :( Ja mun oma kuvauskalusto kaipaa uutta objektiiviä.....et jos jollain kaupan Canoniin putkea kuin putkea HALVALLA niin saa tarjoo!

Meillä on tosiaan näyttelytkin ollu ihan tauolla :/ Viime vuonna käytiin tasan yksi näyttely, Tuuloksessa ryhmiksessä Voron kanssa, sieltä lohkes ERI ja sijoittui luokassa 3.. Sunnuntaina olimme Voron kanssa Lahden ryhmiksessä, ja se nyt ei kyl sit menny yhtään putkeen :( Tulimme paikalle tosi tarkalla ja aika pian piti juosta kehään, ja noh eihän siitä esiintymisestä tullu mitään, ja Voro sai H:n ja se ei kyl niin kun oo oikeesti H:n koira!!! Mutta nyt sain Sarilta (Voron mamman omistaja) neuvoa, miten rupeen Voroa opettaa kun on vähän kiveksiä kasvattanut eikä ihan niin helpolla paineistu. Ruvetaan myös käymään näyttelytreeneissä ja Sari tulee sinne mua neuvoo ja treenailee Voron kanssa. Samalla sitten pääsee Irmakin treenaamaan, ja myös luotto handleri MillaMagia lupas Ollin kanssa treenailla.

Ja sitten vielä tähän loppuun, kerron että meidän lauma kasvaa TAAS, niin kun ihmiset on sanonut ja onhan se tavallaan taas kun Irma vasta 5kk. Meidän lauma saa vihdoin ja viimein sen vahvistuksen mitä se on kaivannut jo 1½ vuotta, ja minä tarvinnut että voisin tuntea olevani kokonainen. Tiedän tuleva tyyppi ei ole Myrtti, enkä sitä paikkaa voisi millään täyttääkkän mutta uskon että kalvava suru ja kaipaus helpottaa isosti tämän myötä. Ensikuun alusta laumaan astelee vihdoin pieni berni tyttö, jota tullaan kutsumaan nimellä Sohvi <3 Bööni vauva tulee Vuorenpeikon kennelistä 13min ajomatkan päästä, on kiva päästä tutustumaan lisää uusiin ihmisiin!
Joo hullui me ollaan 2 alle vuoden ikästä isoo koiraa, ja niin kun minä vannoin että ei enää koskaan!! Mut siis nää on narttui, ja nää ei ole käppänöi!! Ei oikeesti, kyl me mietittiin, että jaksetaanko me oikeesti näin pienellä ikäerolla, mutta sepä se ME! Meitä on nyt kaksi jotka hoitaa tätä laumaa, jotka opettaa sitten neitejä isoiksi fiksuiksi koiriksi (iskä kyllä epäilee että Irmasta fiksua tule). Ja siinähän on kiva kun likat kasvavat yhdessä, ja mä jo innolla odotan kuinka erottamaton parivaljakko näistä kahdesta mutsin sydän käpysistä kasvaa Irma&Sohvi <3 <3 <3

Ulkoasua ja esittelyjä korjailen kuhan Sohvikin on kotiutunut ja ollaan vähän tutustuttu, niin tehdään sit esittelyt myös Irmalle ja Sohville. Ja nii joo, kyllä ehkä iso ehkä, mahdollisesti Räyhähenki nimen alla tulee syntymään myös doggi vaavoja, mun pitää vaan opiskella sikana rotua ennen kun moista haaveilen! Mutta Irma nyt alkuun tekee Happy Harlekin's kennelille pennut, ja jos tässä Irmaan ennen sitä ihastuu ja siitä vaavia haaveilee niin kannattaa kääntyä Maaritin puoleen :)

Ja myös näyttely kalenteria myöhemmin rustaan :) Mutta näillä näkymin Voron kanssa oltas seuraavan kerran Lahti KV:ssa ja sielä ei kyl mennä H:ta hakemaan!!!!!

Mutta palaaaamisiiiiiiin.....ja lupaan vähän aikasemmin kun vuoden päästä :DDDD

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti