keskiviikko 12. kesäkuuta 2013

Treenailua!

Eilen oli jälleen Fleurin agi. Ja siis meil meni ihan superisti, tai koira teki ihan mielettömällä tatsilla töitä, en tiedä vaikuttaako tuo kun sai turkin pois niskasta häiritsemästä, mutta ei yhtäkään jäätymistä ollut! Putki ja rengas meni yhtä hyvin kun aina. Tänään uutena, teimme kontaktia, eli tuo puomin nuoseva oli pöytää vasten, ja koira vietiin ihan vain päähän kontaktille, siinä palkkaus ja sit vapautus ja kupille. Fleur teki heti tosi hienosti, mun ohjausta vaan muutaman kerran jouduttiin vääntämään, että tein oikein! Pituus este meni kivasti, tokalla hypyllä Fleur hyppäs hieman huonosti ja osu tokaan levyyn, ja se kaatu, mutta kun otettiin uusiks niin meni jo tosi hyvin.
Kuva havainnollistamaan esteet :D

Sit teimme taas valssia, eka samaan tyyliin kun viime viikolla, eli minä olen tuolla keskellä ja koira tuon vasemman esteen takana, hyppy siitä valssi ohjauksella toiselle esteelle, ja siksi kaksi nuita että molempiin suuntiin. Ja tuohan suju ihan hirmu kivasti nyt!
Sit tehtiinkin niin, että minä ohjasin tuolta esteiden ulko puolelta, eli tuo vasen sit alempi ja siinä kohtaa valssi ja takas tuo vasemmalla oleva (tajuskohan tästä mitään). Muuten suju hyvin, mutta musta tuntu että ohjasin ihan päin persiitä takas tuon vasemmalla olevan, mä ns. työnsin koiran sinne, ja täs ei ohjaaja ollu mukana niin tiedä teinkö sit väärin (joku lukija voi kertoo menikö persiilleen).
Sitten teimme keppejä, kujalla ja se meni kans ihan hiiiirmu hienosti likalta, kerran vaan törmäs kujaan! Kyl mä olen tyytyväinen tuon eiliseen tatsiin tehdä hommia!! Nyt on vielä kerran tuota kurssia jäljel, sit on kesätauko ja jatketaan heinäkuun vikalta viikolta elokuun loppuun, ja sit pitää hakee syksyn paikkaa!

Nakkeja sitten jäikin agin jälkeen roimasti taskuun, joten kun pääsin kotiin, niin otin berni neidin tuohon etupihalle ja väännettiin tokoa. Ja voi vitsi miten kivasti likka teki töitä!! Siitä on jopa video saastetta:


Eli käympäs nuo liikkeet läpi:

SEURAAMINEN: Musta koko ajan paremmin, käännöksiin tarvitaan viellä varmuutta jonkinkin verran, mutta ei nekän pahoja ole!

LIIKKEESTÄ SEISOMINEN: Jää jo tosi kivasti, mutta tuotakin voi vielä varmemmaksi saada, videossa ei kuulu mun käsky niin ei pysty tietää kuin nopeesti käskyn saatua jää. Ihan ehkä askeleen otti käskyn jälkeen, eli vielä treeniä vähän!

LIIKKEESTÄ MAAHANMENO: Täs sanoisin, et itelle enempi luottoa koiraan, että se kyllä menee, mä täs oon hirmu epävarma että menikö!

LUOKSETULO: Tää on minusta ihan jo toimiva liike, koira tulee todella hyvällä vauhdilla ja kauniisti perusasentoon!

PAIKKAMAKUU: Tähän kiitos se häiriö treeni, koska en tiedä miten pysyy kun on muita koiria vieressä makaamassa! Mutta hienosti se teki eilen, harmi kun akku loppu kesken niin ei näy videolla, se hetki tuon jälkeen, paino pään maahan ja makas ihan paikoillaan. Et hirmu vahvasti se kahestaan sen tekee, ja sillee että lapset saa juosta ees taas tuossa välissä.

Ja no sitten se hyppy on ihan tekemättä, kun en tosiaan yhtään osaa ite lähtee sitä tekemään tarvis siihen jonkun joka homman osaa, ja sit ite vaan vahvistella sitä! Mutta josko jo tän vuoden aikana päästäs korkkaamaan kisat tai ainakin heti ens vuoden alusta, jos syksyl päästäs ohjattuihin!

~Erika

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti