maanantai 2. syyskuuta 2013

Treenit 27.8...lauma täyttyy...

Meil oli siis viime viikon tiistaina, Myrtin TOKO kurssi ja Fleurin agi.

Kun otin Myrtin autosta, se huseeras hajujen perässä, enkä meinannu saada sitä kuulolle ollenkaan. Vasta kentälle pääsyn jälkeen, rupes ottamaan kontaktia ja ymmärs et on tultu töihin.
Tällä ekalle kerralla meillä oli yhteisliikkeet treenattavana, ja ekana luoksepäästävyys. Musta tuntu että meidän ohjaaja hieman hämmästy Myrtin toimisesta, odotti vissiin että se hyppää syliin, mutta ei siinä se tökötti mun vierellä muhun katsoen, ja ihan paikoillaan pysy kun ohjaaja kävi lääppimässä.
Ja sitten tietenkin treenasimme paikka makuuta. Eka paikkis meni hienosti, sinne Myrtti jäi makaan ja pysy paikoillaan siihen asti, että ohjaaja käski palata koiran luokse. Mutta seuraavilla neitikkä nous pariin otteeseen ylös ja haisteli maata, mutta musta oli hienointa että se ei missään vaiheessa lähtenyt muiden koirien luokse vaan pysy samalla paikalla, vaikka ylös nousikin! Mulla nyt tuon suhteen paljon luottavaisempi olo!

Fleurilla agissa, ekaa kertaa tehtiin rataa, jossa oli hyppyjä ja kolme putkea, joista kaksi mutka putkia ja yksi suora putki. Yllättävän hyvin meni, ekaksi kerraksi, ja jopa mun ohjaus sujui ihan mukavasti. Ainut oli taas tuo neitikän jumittaminen, siis yht äkkiä vaan pysähty, mutta nyt meidän ohjaaja keksi mistä se johtuu, Fleur paineistuu mun katseesta, eli mä en saa jäädä tujottamaan sitä tai se pysähtyy! Mutta kyllä ihan putki hullu koira on, siis hypyt meni sillai laiskan pulskeesti mutta putkeen meni lähes lentämällä :D Innolla odotan seuraavia treenejä, mutta niitä joudutaankin hetki odottamaan, kun Fleur neiti aloitti toiset juoksunsa, ja meni Kiialle hoitoloimaan.

Flame ja Xenakin oli meillä viikon verran hoitoloimassa, kun Kiia paiski töitä navetassa. Kävimme sitten keskiviikkona tyttö kääpiöiden kanssa mätsäröimässä jokimaalla. Milla Magia esitti Fleurin hienoin tuloksin, PUN3! Ja minä Flamen SIN ei sij. Mutta mulle riitti, että pikku neiti esiinty erittäin hienosti kehässä! Mätsärin jälkeen kävimme tiputtamassa Xenan jo kotiin, mutta Flame tuli viellä meille, koska perjantaina kruisailin neiti kääpiöiden kanssa Harjavaltaa Eija-Maarian luokse, jossa tytöt pääsivät kaunistautumaan nyt tulevaa vkl. Ja hienojahan niistä tuli!


 Ja jos sit tääl jo kertoisi, että meidän lauma on kolmen viikon päästä täysi. Mä olen koko ajan ollut sitä mieltä, et 5 koiraa on maximi, ja siis niin että Myrtti ja pikku koiria, koska enempää en pysty kerralla taluttamaan! Ja moni varmasti nyt luulee, että neljäs käppänä mut ehei. Mä haluan koiran jolla on helppo turkin hoito, jonka kanssa pääsee kiertämään näyttelyitä, ilman taukoja. Mutta kumminkin FCI2 ryhmästä ja tavoitteena samanlainen luonne kuin käppänällä, noh mikä olisi sen osuvampi kun käppänän serkku rotu kääpiöpinseri!
Eka mietin et joo narttu, mutta kun tarkemmin rupesin pohtimaan, niin tällä hetkellä meidän laumaan istuu uros paremmin. Koska Myrtti on joka tapauksessa menossa sterkattavaksi, vielä tämän vuoden puolella ja Fleurille on hoito paikka juoksun ajaks, niin sit olis pitänyt taas juoksu juttuja miettiä, mutta kun uroksella ei niitä ole. Ja siis mulla ei ole mitään kasvatus aikomuksia kääkkien suhteen, niin siinäkin mielessä uros parempi.
Pentu on tulossa A'Dreams kennelistä, mutta pentue kasvaa Villähteellä. Pennut syntyivät 4.8, ja ovat siis nyt 4vk vanhoja. Ja koska pienet kasvavat tuossa ihan lähellä, niin olen jo kolme kertaa päässyt tyyppejä ihailemaan. Enään tosiaan kolme viikkoa, niin meidän laumasta tule täysinäinen <3

Yksi pojista. Ei siis vielä tiedä kuka kundeista muuttaa meille.

~Erika

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti